El Departament de Recerca i Universitats ha seleccionat 50 professors i professores del sistema universitari català per als ajuts Acadèmia d’Excel·lència, amb l’objectiu de potenciar la recerca a Catalunya. La convocatòria compta amb un pressupost de 10 milions d’euros i ofereix suport financer durant cinc anys, amb 40.000 euros anuals per professor seleccionat.
Els ajuts estan destinats especialment al professorat en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora, amb l’objectiu de garantir que dediquin prioritàriament els seus esforços a la recerca durant el període del programa.
Per optar-hi, cal que el professorat sigui personal docent i investigador contractat o funcionari de les universitats de Catalunya, estigui en possessió del títol de doctor o doctora, tingui vinculació permanent i a temps complet, i imparteixi docència de manera regular.
Recerca a Catalunya: universitats i disciplines
Pel que fa a la distribució per universitats, 13 professors són de la Universitat Politècnica de Catalunya, 12 de la Universitat Autònoma de Barcelona, 8 de la Universitat Pompeu Fabra, 6 de la Universitat de Barcelona, 4 de la Universitat Rovira i Virgili, 2 de la Universitat de Girona, 2 de la Universitat Ramon Llull, 2 de la Universitat de Lleida i 1 de la Universitat Oberta de Catalunya.
Els àmbits de coneixement representats inclouen enginyeria, tecnologia i arquitectura (18), ciències socials (8), arts i humanitats (8), ciències (8), biomedicina (4), ciències mèdiques i de la salut (3) i ciències naturals i agroalimentàries (1).
Els ajuts són gestionats per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) i reforcen l’aposta de la Generalitat per impulsar la recerca i la innovació a les universitats catalanes.





