Skeyndor reforça el seu posicionament digital a la Xina, l’Índia i Colòmbia

L’empresa cosmètica Skeyndor, amb seu a Terrassa, ha impulsat una estratègia de màrqueting i comunicació en línia per consolidar la seva presència a la Xina, l’Índia i Colòmbia. Aquests tres mercats han esdevingut clau per a la companyia, ja que concentren el 40% de les seves exportacions totals. Per executar aquest pla de digitalització, la firma ha comptat amb un ajut de 15.000 euros d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball.

Estratègies adaptades a cada mercat

Skeyndor ha dissenyat accions específiques per adaptar-se a les particularitats de cada país i maximitzar el seu abast digital:

  • Xina: La marca està potenciant la seva presència en diverses plataformes locals de comerç electrònic. A més, ha reforçat el seu posicionament mitjançant la participació en esdeveniments de prestigi, com la fira IMCAS China 2025, celebrada a Xangai. Segons Jordi Morcillo, CEO de Skeyndor, la Xina és un país estratègic on l’empresa opera des del 2022.
  • Índia: La companyia ha optimitzat el seu portal web específic (skeyndor.in) i ha intensificat l’activitat a xarxes socials com Instagram. L’objectiu és mantenir el vincle amb distribuïdors, professionals i usuaris en un mercat caracteritzat per un ecosistema d’e-commerce molt dinàmic i amb un alt poder de recomanació entre els consumidors.
  • Colòmbia: S’ha ampliat la xarxa de distribució a través de grans cadenes especialitzades, com Bellapiel, que combinen punts de venda físics amb canals de venda en línia. Colòmbia és, segons la direcció de l’empresa, un dels mercats que experimenta un creixement més notable gràcies a l’auge del sector cosmètic i la digitalització.

Innovació i trajectòria consolidada

Skeyndor, fundada el 1966 per Juan Morcillo i Publio Puente, ha basat el seu model de negoci en una forta aposta per l’R+D+I. La companyia desenvolupa internament totes les seves formulacions i tecnologies, cosa que li ha permès crear un catàleg de 18 línies de producte que es distribueixen en més de 25.000 centres d’estètica d’arreu del món.

Amb una plantilla de 140 treballadors, la firma terrassenca comercialitza els seus productes a més de 60 països i va tancar el 2024 amb una facturació de 24 milions d’euros. La seva tasca tecnològica ha estat reconeguda amb el suport del Centre per al Desenvolupament Tecnològic i la Innovació (CDTI), consolidant-la com un referent en equips d’aplicació cosmètica.

Aquesta expansió s’emmarca en la nova estratègia d’internacionalització del Govern per al període 2026-2030. L’objectiu de la Generalitat, a través d’ACCIÓ i el programa Catalunya Exporta, és fomentar l’adaptació de les empreses catalanes al comerç global, amb la meta d’incorporar 2.000 noves empreses a l’exportació i consolidar el lideratge català en les vendes a l’estranger.


Vols estar al dia de les novetats del teixit empresarial i el món emprenedor? Segueix tota l’actualitat a la nostra secció d’Empreses i Startups.

Desplaça cap amunt